בבית הספר לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל התקיימה תחרות של סטודנטים וסטודנטיות בשנים ד' וה' לעיצוב המרחב הציבורי במבנה. התחרות הוכרזה על ידי נשיא אוניברסיטת אריאל פרופ' יהודה שנייפלד ובאדיבות משרד האדריכלים טיטו אומן והפרס על הזכייה הוא 15,000 ₪ כחלק מתרומת קרן הכט למלגות.

דרישות התחרות היו; תכנון  חללים הציבוריים הפנימיים של המרחב  ללא נגיעה בדפנות במבנה או בשירותים והמדרגות. המבנה ימשיך לכלול 5 חללי סטודיו, שכל אחד מהם יכיל כ-110 סטודנטים וסטודנטיות עם אפשרות לחלוקה פנימית של חללי הסטודיו לקבוצות.

התחרות התקיימה באופן אנונימי, העבודות שעלו לשלב הגמר נבחרו ע"י צוות מביה"ס לארכיטקטורה, העבודות הזוכות נבחרו ע"י צוות המורכב מראש ביה"ס, נציגי הנהלת האוני' כולל הנשיא והמנכ"ל  ומשרד טיטו אומן אדריכלים. הנהלת האוניברסיטה תאמץ  מההצעות הזוכות חלקים שיבוצעו בפועל בחללים הציבוריים הבניין.

במקום הראשון זכו חן רוסו ויובל שגב: "בחנו את צרכי המשתמשים במבנה, שכוללים סטודנטים/ות, מרצים/ות ואורחים/ות. הצרכים השונים גזרו את תכנון המבנה. הקו המנחה היה לגרום לבית הספר להיות מקום נוח, מזמין ומונגש. יצרנו מדרגות ישיבה רחבות בשני מקומות, כמקום מפגש לכלל המשתמשים, בנוסף ביצענו חלוקה מחדש של חללי הסטודיו עם חלל שהייה עבור הסטודנטים/ות טרם הכניסה לכיתות הסטודיו.
יתרה מכך, יצרנו מחיצות מסתובבות ונישות אשר מהוות הזדמנות ליצירת תערוכות מתחלפות של העבודות.

במקום  השני זכתה יעלה רוט: "התמקדתי ביצירה של מקומות המעודדים מפגש ושיח בין הסטודנטים במחלקה, דבר שלדעתי בלט בהיעדרו בתקופת הקורונה. חללי הסטודיו מורכבים ממערך קוביות ביניהם מחברים גשרים. מערכת הקוביות מייצרת מגוון אזורי מפגש בדרגות אינטימיות שונות".

במקום השלישי זכו טל וינטר ואוריאל מזרחי: "חשבנו על דבר מרכזי שחסר בבניין: מקומות ישיבה ושהייה לסטודנטים/ות. במצב הקיים התנועה שלנו נעה בין חללי ביה"ס כאשר בהפסקות מקום השהייה העיקרי הוא חלל הסטודיו, בו מבלים את רוב שעות הלמידה. רצינו, בנוסף לחללי הסטודיו השונים, ליצור חללי שהייה, ישיבה ולמידה נוספים ברחבי ביה"ס לטובת הזמן בין השיעורים, ובכך התמקדנו בתכנון מחדש".

פרופ' יהודה שינפלד נשיא האוניברסיטה: "זו זכות גדולה לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות בבית הספר לארכיטקטורה לעצב בעצמם את סביבת הלימודים שלהם באוניברסיטת אריאל".

ד"ר אדר' עדנה לנגנטל, ראש ביה"ס לארכיטקטורה: "בית הספר לארכיטקטורה מברך את זוכי תחרות סטודנטים לעיצוב החללים הציבוריים במבנה בית הספר. אנו מודים לנשיא האוניברסיטה על יוזמת התחרות ומשרד טיטו אומן אדריכלים על השתתפות בשיפוט".

"עיצוב החללים הציבוריים, שעוצבו בפרויקטים הזוכים, הם חללים גמישים המאפשרים לכל תלמיד למקם את עצמו באופנים שונים בעמדת העבודה, דיונים משותפים, או חללי שהות ומנוחה ומייצרים תחושת ביתיות".

אדריכל סמי טיטו, משרד האדריכלים טיטו אומן: "ראשית, ברצוני להודות לסגל האוניברסיטה בראשות הנשיא, שהסכים לקחת חלק במיזם הזה ושנתן לנו את הזכות לשפוט בתחרות זאת. משמח לפגוש את הדור הצעיר, דור העתיד של האדריכלות, בעלי האחריות העתידית בעיצוב הסביבה הבנויה והמרחבים הציבוריים בארץ ובעולם. בעידן  של התפתחות טכנולוגית מסחררת, תחום הבנייה נשאר מאחור במובנים הגמוניים של בטון, ברזל, בלוקים ואבן. עם כניסתן של תוכנות חדשות, ופריצות טכנולוגיות שמגיעות, עד להדפסת בתים בתלת מימד, ניתנת האפשרות לחלום ולפתח את המגמות והתמורות בתחום הבניה והאדריכלות בעולם. אני קורא לכם  מבמה זו, לנסות ולאתגר את עצמכם כפי שראינו את היצירתיות בהצעות שקיבלנו בתחרות זו".

הדור הבא
הדור הבא של האדריכלים קרדיט לתמונות: דוברות אוניברסיטת אריאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *